Home      Behandelingen      Voetreflexzonetherapie
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Voetreflexzonetherapie

Voetreflexzonetherapie is een reflectoire behandelmethode, waarbij de voeten onderzocht en behandeld worden. Op bepaalde delen van de voeten wordt in het bijzonder de nadruk gelegd. Dit zijn delen van de voet die in verbinding kunnen staan met een ander deel of delen van het lichaam. Dit worden ook wel zones genoemd. Zoals bijvoorbeeld met het hoofd of inwendige organen.

Voetreflexzonetherapie stimuleert de genezende krachten die in ieder mens min of meer sluimerend aanwezig zijn. Een behandeling kan mogelijk heel wat teweeg brengen op het lichamelijke, geestelijke en/of emotionele vlak. Er is geen eenduidige theorie hoe voetreflexzonetherapie werkt. Het is ontstaan vanuit de praktijk en heeft van daaruit zijn nut bewezen.

Klachten waarbij voetreflexzonetherapie kan helpen zijn:
  • spanningshoofdpijn
  • migraine
  • spanningsklachten in het algemeen (stressgerelateerd)
  • obstipatieklachten
  • darmklachten (o.a. spastisch colon)
  • menstruatieklachten
  • slaapstoornissen
  • post-traumatische aandoeningen
  • littekens

Behandeling
Eerst vindt een intakegesprek plaats om iemands gezondheidstoestand te inventariseren en doelen voor de behandeling te bepalen. Dit wordt gevolgd door een inspectie en onderzoek van beide voeten. De behandeling bestaat uit het behandelen van de bij het onderzoek gevonden zones, middels diverse massagetechnieken.

Verwijzing
Er is geen verwijzing nodig voor voetreflexzonetherapie. Voetreflexzonetherapie valt onder fysiotherapie.

Webdesign by Glamfemme Design